Montážní návod

Tato příručka je pouze doplňkem pokynů pro montáž vydaný výrobcem vozidla.

 

Činnosti zahrnující ověření příčin poškození, demontáže a opětovné montáže kompresoru klimatizace

musí provádět kvalifikovaný personál s příslušnými technickými znalostmi. Postupujte v souladu

se servisními pokyny výrobce vozidla za použití předepsaného nářadí a dodržujte bezpečnostní normy.

Před montáží opraveného nebo nového kompresoru klimatizace, je nezbytné zjistit a odstranit příčinu

původního poškození.

 

Montážní postup kompresoru klimatizace:

 

  • Vypusťte chladicí kapalinu ze systému klimatizace.

  • Vyměňte rezervní spojku, která je převážně umístěna vedle alternátoru. (nezbytné pro vozidla,

kde pracuje kompresor klimatizace a alternátor souběžně na jednom rameni.

  • Zkontrolujte napínač řemene a v případě potřeby proveďte jeho výměnu, která se provádí vždy

po ujetí 150 000km.

  • Demontujte kompresor klimatizace včetně vysoušeče.

  • Chladicí systém propláchněte za pomocí hadiček kompresoru klimatizace.

(vysokotlaký i nízkotlaký systém) Nepoužívejte přípravky na bázi alkoholu a benzínu.

  • 6. Nepoužívejte přípravky, které by mohly ucpat chladicí systém.

  • Předepsané množství a druh oleje. který maže kompresor klimatizace je uveden na štítku.

ed montáži naplňte kompresor klimatizace olejem do 50% a zbylých 50% naplňte při plnění

kapaliny do chladícího systému. Zkontrolujte, zda množství oleje v kompresoru klimatizace

odpovídá údajům vydaným výrobcem vozidla.

  • Namontujte kompresor klimatizace a pro důkladné rozvedení oleje do všech jeho součástí pootočte

minimálně 10x hřídelí. Připojte kompresor klimatizace k řemenici.

  • Namontujte nový vysoušeč. Pokud se jedná o typ s pararelním tokem, je nezbytné vyměnit kondenzátor, expanzní ventil, popřípadě vstřikovací dýzu.

  • Za pomocí dusiku s tlakem 15 barů, proveďte kontrolu těsnosti. Pokud klesne v chladicím systému tlak po uplynutí 30 minut, je nutné zjistit a odstranit příčinu netěsnosti.

  • Pokud ke ztrátě tlaku nedojde, je nezbytné odstranit dusík z chladicího systému a následně systém

naplnit chladicí kapalinou dle instrukcí vydaným výrobcem vozidIa. Prodejce Autocomponents

doporučuje naplnit chladicí systém na 75% a zbylé množství po 10 minutách.

  • Kontrola systému klimatizace: změřte napětí kontrolního ventilu, kdy se předepsaná hodnota pohybuje v rozmezí 11 a 13 voltů.

  • Zkontrolujte tlak v chladicím systému, a zjistěte, zda teplota

    v interiéru vozidla klesá.

  • Ujistěte se, zda chladič klimatizace pracuje ve správném směru. V opačném případě bude kompresor klimatizace vytvářet vysoký tlak. který může způsobit vážné poškození celého

    chladicího systému.Namontujte rozvodový řemen -ověřte a upravte správnost jeho napnutí.