Montážní návody
ROZDĚLOVACÍ VSTŘIKOVACÍ ČERPADLA VP30, VP44
Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých
výrobcem vysokotlakého čerpadla.
Analizujte příčinu poškození původního čerpadla. Rozdělovací vstřikovací čerpadla Bosch VP30 a VP44,
musí být demontovány a následně montovány kvalifikovaným personálem s odpovídajícími technickými
znalostmi. Při montáži, musí být dodržené postupy vydané výrobcem vstřikovacího čerpadla včetně všech
bezpečnostních opatření.
Před montáží opraveného nebo nového rozdělovacího vstřikovacího čerpadla Bosch VP30 a VP44
je nutné zjistit a odstranit příčinu poškození.
Vstřikovací čerpadlo je velmi přesný a složitý mechanismus. Pro montáž a demontáž vstřikovacího čerpadla
VP30 a VP44, používejte pouze nástroje předepsané výrobcem.
Ve všech případech je nezbytné použít nové těsnění. Všechny spoje musí být těsné (při nedostatku těsnosti
dochází k úniku paliva nebo zavzdušněni systému.
Po uzavření systému vzduchu (např. z důvodu nedostatku paliva v nádrži), je nutné odstranit (odvzdušnit)
všechny vzduchové kapsy z čerpadla, které můžou při montáži vzniknout.
Při montáži musí být všechna těsnění a bezpečnostní prvky vyměněny za nové a všechny šroubovací spoje
musí být upevněny správným točivým momentem doporučený výrobcem.
Pokud se v palivovém filtru nachází nečistoty, je nutné zkontrolovat čistotu paliva,
zda neobsahuje mikroskopické části kovových pilin. Jestliže je prokázána jejich přítomnost. je nutné vyčistit
palivovou nádrž a důkladně propláchnout celý palivový systém.
Odvzdušněni rozdělovacího vstřikovacího čerpadla VP30 a VP44:
-
Namontujte čerpadlo k motoru a naplňte ho motorovou naftou pomocí elektrického
palivového čerpadla nebo ručním čerpadlem.
-
Nádrž vozidla musí obsahovat nejméně 5 litrů paliva. Palivové vedení musí být správně připojeno.
-
Uvolněte škrticí klapku přepadu a připojte propustným šroubem se spojovacím kroužkem.
-
Připojte spojku a čerpadlo pomocí transparentního flexibilního vedení. Čerpadlo musí fungovat.
Pokud ze vstřikovacího čerpadla dochází k úniku paliva, tak nesmí obsahovat vzduchové bubliny.
Průběh montáže rozdělovacího vstřikovacího čerpadla Bosch VP30 a VP44:
-
Nastavte první válec v GMP.
-
Namontujte (v místě určeném výrobcem vozidla) zařízení pro blokování vačkové hřídele.
-
Namontujte (v místě určeném výrobcem vozidla) čep určený k blokování polohy hřídele čerpadla.
-
Namontujte čerpadlo správně v souvislosti k motoru a podle servisních instrukcí výrobce vozidla.
-
Namontujte rozvodový řemen - ověřte a upravte správnost jeho napnutí.
VYSOKOTLAKÁ VSTŘIKOVACÍ ČERPADLA CR
Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých
výrobcem vysokotlakého čerpadla.
Činnosti zahrnující ověření příčin poškození, demontáže a opětovné montáže vysokotlakého čerpadla
musí provádět kvalifikovaný personál s příslušnými technickými znalostmi. Podle pokynů výrobce,
používejte předepsané nástroje a dodržujte požadované bezpečnostní pokyny. Před montáží opraveného vysokotlakého čerpadla, zjistěte a odstraňte původní příčinu předchozího poškození.
Před montáži vysokotlakého čerpadla Common Rail, věnujte zvláštní pozornost následujícím lnformacím:
-
Instalace jednotlivých součástí systému Common Rail, vyžaduje dodržování specifických norem
čistoty celého vstřikovacího systému.
-
Oprava vstřikovacího systému by měla zahrnovat důkladné vyčištění vysokotlakého potrubí a hadic.
Tyto součásti je nezbytné vyčistit za pomocí ultrazvukového čističe, nebo je nahradit novými.
-
Ve všech fázích opravy vstřikovacího systému Common Rail, musí být zachována naprostá čistota.
Pokud se během montáže objeví nečistoty, odstraňte je odsáním.
-
Veškeré spoje musí být utaženy za pomocí momentového nářadí dle pokynů výrobce vozidla
nebo vstřikovacího systému.
-
Je nezbytné zkontrolovat čistotu paliva. Pokud palivo obsahuje nečistoty, vyčistěte palivovou
nádrž, vyměňte palivový filtr a propláchněte celý palivový systém vozidla.
Pro následnou kontrol u musí být k dispozici vysokotlaké čerpadlo včetně vstřikovačů.
-
Během opravy, musí být ozubené kolo správně nastaveno a zajištěno.
-
Palivově potrubí vysokotlakého čerpadla důkladně vyčistěte, nebo vyměňte za nové.
-
Jednorázové uzávěry palivových otvorů, odstraňte bezprostředně před připojením ostatních součástí.
-
Vysokotlakou hadici spojující čerpadlo s vysokotlakou lištou Rail vyměňte za novou.
-
Vyměňte palivový filtr (palivový systém Delphi vyžaduje pouze originální palivový filtr,
nebo filtr s označením kvality OEM).
-
Nový palivový filtr, musí být naplněn motorovou naftou.
-
Vstřikovací systém musí obsahovat palivo. Palivo naplňte dle pokynů vydaným výrobcem vozidla.
-
Po výměně vysokotlakého čerpadla. odvzdušněte palivový systém.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ
Nestartujte motor, pokud vysokotlaké čerpadlo neobsahuje filtrované palivo.
Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých
výrobcem vysokotlakého čerpadla.