Montážní návody

 

ROZDĚLOVACÍ VSTŘIKOVACÍ ČERPADLA VP30, VP44

 

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých

výrobcem vysokotlakého čerpadla.

 

Analizujte příčinu poškození původního čerpadla. Rozdělovací vstřikovací čerpadla Bosch VP30 a VP44,

musí být demontovány a následně montovány kvalifikovaným personálem s odpovídajícími technickými

znalostmi. Při montáži, musí být dodržené postupy vydané výrobcem vstřikovacího čerpadla včetně všech

bezpečnostních opatření.

Před montáží opraveného nebo nového rozdělovacího vstřikovacího čerpadla Bosch VP30 a VP44

je nutné zjistit a odstranit příčinu poškození.

Vstřikovací čerpadlo je velmi přesný a složitý mechanismus. Pro montáž a demontáž vstřikovacího čerpadla

VP30 a VP44, používejte pouze nástroje předepsané výrobcem.

Ve všech případech je nezbytné použít nové těsnění. Všechny spoje musí být těsné (při nedostatku těsnosti

dochází k úniku paliva nebo zavzdušněni systému.

Po uzavření systému vzduchu (např. z důvodu nedostatku paliva v nádrži), je nutné odstranit (odvzdušnit)

všechny vzduchové kapsy z čerpadla, které můžou při montáži vzniknout.

Při montáži musí být všechna těsnění a bezpečnostní prvky vyměněny za nové a všechny šroubovací spoje

musí být upevněny správným točivým momentem doporučený výrobcem.

Pokud se v palivovém filtru nachází nečistoty, je nutné zkontrolovat čistotu paliva,

zda neobsahuje mikroskopické části kovových pilin. Jestliže je prokázána jejich přítomnost. je nutné vyčistit

palivovou nádrž a důkladně propláchnout celý palivový systém.

 

Odvzdušněni rozdělovacího vstřikovacího čerpadla VP30 a VP44:

 

  • Namontujte čerpadlo k motoru a naplňte ho motorovou naftou pomocí elektrického

       palivového čerpadla nebo ručním čerpadlem.

  • Nádrž vozidla musí obsahovat nejméně 5 litrů paliva. Palivové vedení musí být správně připojeno.

  • Uvolněte škrticí klapku přepadu a připojte propustným šroubem se spojovacím kroužkem.

  • Připojte spojku a čerpadlo pomocí transparentního flexibilního vedení. Čerpadlo musí fungovat.

       Pokud ze vstřikovacího čerpadla dochází k úniku paliva, tak nesmí obsahovat vzduchové bubliny.

 

       Průběh montáže rozdělovacího vstřikovacího čerpadla Bosch VP30 a VP44:

 

  • Nastavte první válec v GMP.

  • Namontujte (v místě určeném výrobcem vozidla) zařízení pro blokování vačkové hřídele.

  • Namontujte (v místě určeném výrobcem vozidla) čep určený k blokování polohy hřídele čerpadla.

  • Namontujte čerpadlo správně v souvislosti k motoru a podle servisních instrukcí výrobce vozidla.

  • Namontujte rozvodový řemen - ověřte a upravte správnost jeho napnutí. 

 

 

VYSOKOTLAKÁ VSTŘIKOVACÍ ČERPADLA CR

 

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých

výrobcem vysokotlakého čerpadla.

 

Činnosti zahrnující ověření příčin poškození, demontáže a opětovné montáže vysokotlakého čerpadla

musí provádět kvalifikovaný personál s příslušnými technickými znalostmi. Podle pokynů výrobce,

používejte předepsané nástroje a dodržujte požadované bezpečnostní pokyny. Před montáží opraveného vysokotlakého čerpadla, zjistěte a odstraňte původní příčinu předchozího poškození.

Před montáži vysokotlakého čerpadla Common Rail, věnujte zvláštní pozornost následujícím lnformacím:

 

  • Instalace jednotlivých součástí systému Common Rail, vyžaduje dodržování specifických norem

       čistoty celého vstřikovacího systému.

  • Oprava vstřikovacího systému by měla zahrnovat důkladné vyčištění vysokotlakého potrubí a hadic.

       Tyto součásti je nezbytné vyčistit za pomocí ultrazvukového čističe, nebo je nahradit novými.

  • Ve všech fázích opravy vstřikovacího systému Common Rail, musí být zachována naprostá čistota.

       Pokud se během montáže objeví nečistoty, odstraňte je odsáním.

  • Veškeré spoje musí být utaženy za pomocí momentového nářadí dle pokynů výrobce vozidla

        nebo vstřikovacího systému.

  • Je nezbytné zkontrolovat čistotu paliva. Pokud palivo obsahuje nečistoty, vyčistěte palivovou

        nádrž, vyměňte palivový filtr a propláchněte celý palivový systém vozidla.

        Pro následnou kontrol u musí být k dispozici vysokotlaké čerpadlo včetně vstřikovačů.

 

  • Během opravy, musí být ozubené kolo správně nastaveno a zajištěno.

  • Palivově potrubí vysokotlakého čerpadla důkladně vyčistěte, nebo vyměňte za nové.

  • Jednorázové uzávěry palivových otvorů, odstraňte bezprostředně před připojením ostatních součástí.

  • Vysokotlakou hadici spojující čerpadlo s vysokotlakou lištou Rail vyměňte za novou.

  • Vyměňte palivový filtr (palivový systém Delphi vyžaduje pouze originální palivový filtr,

        nebo filtr s označením kvality OEM).

  • Nový palivový filtr, musí být naplněn motorovou naftou.

  • Vstřikovací systém musí obsahovat palivo. Palivo naplňte dle pokynů vydaným výrobcem vozidla.

  • Po výměně vysokotlakého čerpadla. odvzdušněte palivový systém.

 

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 

Nestartujte motor, pokud vysokotlaké čerpadlo neobsahuje filtrované palivo.

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých

výrobcem vysokotlakého čerpadla.