Vstřikovače

OPRAVUJEME

 

Opravujeme vstřikovače Common-Rail firem Bosch, Delphi, Delphi SMART a VDO. Regenerace zahrnuje všechny činnosti uvedené v pokynech připravených jednotlivými výrobci. Každý z nich vyžaduje zkoušení vstřikovacích trysek na konkrétním zařízení, která vlastníme.

POUŽÍVÁME

 

Používáme výhradně originální náhradní díly, které zajistí bezproblémový provoz. Při opravě poškozených vstřikovačů nahrazujeme vstřikovací trysku, těsnění a regulační ventil, a v případě potřeby také cívku.

 

KONTROLA FUNKČNOSTI

 

Kompletní vstřikovač se podrobí sérii měření na zkušební stanici Bosch EPS 815, Bosch EPS 708 nebo v případě vstřikovačů Delphi a VDO Siemens (Continental) na zkušební stanici CPI PC Hartridge vybavené příslušnými adaptéry pro měření. Tento proces je automatický a simuluje práci vstřikovači v různých podmínkách zatížení motoru. Důležité je, že měřením dávkování každého vstřikovače se vygenerují jednotlivé korekční kódy neboli IMA kódy, které je třeba vložit do řídicí jednotky motoru.

Jak najít číslo dílu

Důkladně sledujte fotografie jednotlivých dílů, kde je přesně vyznačeno jaké číslo hledat. V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat.

Dodací lhůta

 

Ihned po obdržení identifikačního čísla vašeho dílu, zjišťujeme jeho dostupnost v našem skladu. Disponujeme v cca 85% všemi výměnnými díly používaných v automobilech a strojích. Následně informujeme zákazníka o ceně a čase dodání poptávaného dílu, který po dohodě okamžitě zasíláme na uvedenou adresu.

Reklamační řád

 

Tento Reklamační řád pro spotřebitele (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem od naší společnosti:

TERRADOS s.r.o., se sídlem Kollárova 5481/1a, Jihlava 586 01
IČ: 28305817, DIČ: CZ28305817
zapsanou v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C 60052
Adresa pro doručování: Kollárova 5481/1a, Jihlava 586 01
Telefonní číslo: 607 454 452
Kontaktní e-mail: info%z%autocomponents.cz


1. Za jaké vady zboží odpovídáme?

1.1. Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  • má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy

  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti

  • vyhovuje požadavkům právních předpisů

  • se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá

  • odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a

  • nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.

Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.

1.2.
 Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 6 Všeobecných obchodních podmínek pro spotřebitele.

 

2. Jaká je záruční doba?
2.1. U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena delší záruční doba.

2.2. V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.

 

3. Jaká práva z vadného plnění máte?
3.1. Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174.

3.2. V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:

  • Doplnění toho, co chybí
    Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí

  • Sleva z kupní ceny
    Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla v záruční době, můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny

  • Výměna zboží nebo vadné součásti zboží
    Výměnu zboží nebo vadné součásti zboží můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady (tj. zejména v případě, kdy není možná bezprostřední oprava věci) a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy. Právo na výměnu zboží vám nenáleží v případě, že je vadná pouze část (součást) zboží. Pokud v průběhu reklamačního řízení dojdeme k závěru, že je vadná pouze součást zboží, vyměníme vám tuto součást.

    Požadovat výměnu zboží nemůžete u zboží, které bylo prodáváno se slevou s uvedením specifikované vady, ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána.

  • Oprava věci
    Pokud je možné zboží opravit,
     náleží vám právo na bezplatné odstranění vady.Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.

  • Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)


Vrácení peněz můžete požadovat
 pouze za předpokladu, že:

  • dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení smlouvy; nebo

  • nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo

  • zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo

  • se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo

  • nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace.

3.3. Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)je,že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy

  • došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;

  • jste použili věc ještě před objevením vady;

  • jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo

  • jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.


4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?

4.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:

  • jste o vadě před převzetím věci věděli;

  • jste vadu sami způsobili; nebo

  • uplynula záruční doba.

4.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním

  • věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo

  • věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).

 


5. Jak postupovat při reklamaci?

5.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.

5.2. Reklamace přijímáme  v našem sídle na adrese Kollárova 5481/1a, Jihlava 586 01.

5.3. Doporučený postup při reklamaci:

  • pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně;

  • zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo jeho vadné součásti, opravu věci, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;

  • reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla nebo provozovny (příp. na adresu osoby určené k opravě), přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;

  • pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.

Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.

5.4.
 Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.

5.5. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do pěti pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.

5.6. Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.

5.7. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

5.8. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 1 2017.

Montážní návody

Vstřikovače CR

 

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých výrobcem vozidla.

 

Veškeré činnosti zjištění příčiny poškození, demontáže a následné montáže vstřikovačů systému Common Rail, musí provádět pouze kvalifikovaný personál s odpovídajícími technickými znalostmi. Používejte pouze doporučené nástroje a dodržujte požadované bezpečnostní pokyny výrobce vozidla. Před montáží opraveného vstřikovače, zjistěte a následně odstraňte příčinu jeho původního poškození. Před zásahem

do palivového systému Common RaiI věnujte zvláštní pozornost následujícím servisním pokynům:

 

  • Demontované komponenty a jejich bezprostřední okolí důkladně očistěte.

Montáž součástí palivového systému Common Rail včetně jeho údržby, vyžaduje dodržování

specifických norem čistoty.

  • Při opravě vstřikovacího systému Common Rail je nezbytné vyčistit vysokotlaké potrubí

včetně rozdělovače paliva- Rail. Tyto součásti je nezbytné vyčistit v ultrazvukovém čističi,

nebo je nahradit novými.

  • Ve všech fázích opravy vstřikovacího systému Common Rail, musí být zachována naprostá čistota.

Pokud se během montáže objeví nečistoty, odstraňte je odsáním za pomocí zařízení

k tomu určeném.

  • Veškeré spoje musí být utaženy za pomocí momentového nářadí stanovené výrobcem vozidla

nebo vstřikovacího systému.

  • Důkladně prověřte čistotu a kvalitu paliva Pokud palivo obsahuje nečistoty, je nezbytné vyčistit

palivovou nádrž vozidla. vyměnit palivový filtr a proplachem vyčistit celý palivový systém -vedení.

Při kontrole a následné opravě vstřikovačů je nezbytné provézt tyto úkony společně

s vstřikovacím čerpadlem.

 

MONTÁŽNÍ NÁVOD VSTŘIKOVAČE CR:

 

  • Důkladně očistěte přímou montážní plochu vstřikovačů od usazenin uhlíku, oleje a jiných nečistot.

přičemž dbejte na to, aby se nedostaly do vnitra motoru.

  • Důkladně očistěte sedlo vstřikovače v hlavě motoru a odstraňte z něj všechny nečistoty.

  • Používejte pouze nové, tepelné těsnicí podložky vhodných rozměrů.

  • Uzávěry chránící palivové otvory, musí být odstraněny po montáži vstřikovačů v hlavě motoru

a to bezprostředně před připojením vysokotlakého vedení paliva.

  • Vyměňte palivový filtr za nový (palivový systém Delphi vyžaduje pouze originální palivový filtr,

nebo filtr s označením kvality OEM.

  • Nový palivový filtr, naplňte motorovou naftou.

  • Vstřikova systém musí obsahovat palivo. Palivo naplňte dle postupu vydaným výrobcem vozidla.

  • Po montáži vstřikovačů, vždy před prvním spuštěním motoru vozidla, musí být vymazány chybové kódy z paměti řídicí jednotky a zadány jednotlivé korekční kódy charakterizující funkci jednotlivých vstřikovačů.

 

VSTŘIKOVAČE PD

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých výrobcem vozidla.

 

Činnosti zahrnující ověření příčin poškození, demontáže a opětovné montáže vstřikovačů PD BOSCH, musí

provádět kvalifikovaný personál s příslušnými technickými znalostmi. Postupujte v souladu se servisními pokyny výrobce vozidla za použití předepsaného nářadí a dodržujte bezpečnostní normy.

Před montáží opraveného nebo nového vstřikovače PD, je nezbytné zjistit a odstranit příčinu původního poškození. Při montáži je nezbytné zachovat naprostou čistotu v místech spojů. Je zakázáno používat čistidla a jiné materiály, které zanechávají vlákna. Veškeré spoje je zakázáno profukovat stlačeným vzduchem. Po demontáži vstřikovačů PD, zkontrolujte jejich stav, a to především, zda jsou izolační materiály kompletní, včetně termoizolačních podložek.

 

MONTÁŽNÍ NÁVOD VSTŘIKOVAČE PD:

 

  • Důkladně očistěte okolí vstřikovače PD od všech nečistot, které se nesmí dostat do motoru vozidla.

  • Místo uložení vstřikovače PD v hlavě motoru vozidla důkladně očistěte.

  • Montáž vstřikovačů PD, provádíme opačným způsobem než demontáž vstřikovačů PD.

  • Při montáži vstřikovačů PD, používejte výhradně nové izolační materiály, včetně termoizolačních podložek.

  • Těsnění typu O-ring navlhčete olejem a následně umístěte v hlavě motoru vozidla.

  • V případě montáže vstřikovače PD do hlavy motoru, který je uchycen jedním šroubem dodržujte montážních rozměrů. Pomocí posuvného měřidla zjistíme vzdálenost od hrany hlavy motoru k oválné části elektromagnetického ventilu. Rozměry jednotlivých válců motoru a síla dotažení spojů, jsou uvedeny v servisní dokumentaci výrobce vozidla. pro jednotlivé motory.

  • Pro uchycení vstřikovačů PD používejte výhradně nové šrouby. Před dotažením je nezbytné silou přidržet vstřikovač PD v místě uložení v hlavě motoru vozidla.

  • V průběhu montáže vstřikovačů PD zkontrolujte stav regulačních šroubů. V případě nadměrného opotřebení povrchu, je nezbytná jejich výměna. V případě, že došlo k výměně delšího typu za novější krátký, je nezbytné použít nové regulační šrouby.

  • Pro každý vstřikovač PD nastavte předepsanou vůli pohonu zvlášť. Otáčejte klikovou hřídelí motoru do momentu umístění zdvihátka v takové poloze, aby byla pružina vstřikovače PD stlačená na maximum. (proti lehlý konec zdvihátka se bude nacházet v nejvyšším možném bodě). Pro důkladnější určení této polohy použijte měřící zařízení. Po dosažení přesné polohy, našroubujte regulační šroub nadoraz. Následně odšroubujte regulační šroub o uhel, který udává výrobce vozidla a zabezpečte maticí.

  • Veškeré spoje dotáhněte momentovým nářadím v souladu se servisní dokumentací daného vozidla.