Vstřikovací čerpadla

OPRAVUJEME

 

Opravujeme elektronicky i mechanicky řízené vstřikovací čerpadela značek Bosch / Zexel typu VP29/30 a VP44, Delphi DP200 a DP300. 

Vysokotlaké čerpadla systému Common-Rail značek Bosch, Delphi, Siemens VDO (Continental) a Denso.

 

POUŽÍVÁME

 

Používáme výhradně originální náhradní díly, které zajistí bezproblémový provoz. Oprava probíhá dle postupů doporučenými výrobci. Vstřikovací čerpadla jsou regenerována na profesionálních čistých stolicích, kde servisní mechanici udržují předepsanou čistotu a přesnost při montáži všech dílů.

 

KONTROLA FUNKČNOSTI

 

Repasované vstřikovací čerpadlo je zátěžově testováno na autorizované stanici, která simuluje práci ve vozidle. Na závěr testu, je při výstupní kontrole vygenerován protokol potvrzující správnou funkčnost čerpadla.

 

 

 

 

Jak najít číslo dílu

Důkladně sledujte fotografie jednotlivých dílů, kde je přesně vyznačeno jaké číslo hledat. V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat.

 

Dodací lhůta

 

Ihned po obdržení identifikačního čísla vašeho dílu, zjišťujeme jeho dostupnost v našem skladu. Disponujeme v cca 85% všemi výměnnými díly používaných v automobilech a strojích. Následně informujeme zákazníka o ceně a čase dodání poptávaného dílu, který po dohodě okamžitě zasíláme na uvedenou adresu.

Reklamační řád

 

Tento Reklamační řád pro spotřebitele (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem od naší společnosti:

TERRADOS s.r.o., se sídlem Kollárova 5481/1a, Jihlava 586 01
IČ: 28305817, DIČ: CZ28305817
zapsanou v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C 60052
Adresa pro doručování: Kollárova 5481/1a, Jihlava 586 01
Telefonní číslo: 607 454 452
Kontaktní e-mail: info%z%autocomponents.cz


1. Za jaké vady zboží odpovídáme?

1.1. Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  • má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy

  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti

  • vyhovuje požadavkům právních předpisů

  • se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá

  • odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a

  • nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.

Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.

1.2.
 Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 6 Všeobecných obchodních podmínek pro spotřebitele.

 

2. Jaká je záruční doba?
2.1. U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena delší záruční doba.

2.2. V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.

 

3. Jaká práva z vadného plnění máte?
3.1. Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174.

3.2. V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:

  • Doplnění toho, co chybí
    Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí

  • Sleva z kupní ceny
    Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla v záruční době, můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny

  • Výměna zboží nebo vadné součásti zboží
    Výměnu zboží nebo vadné součásti zboží můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady (tj. zejména v případě, kdy není možná bezprostřední oprava věci) a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy. Právo na výměnu zboží vám nenáleží v případě, že je vadná pouze část (součást) zboží. Pokud v průběhu reklamačního řízení dojdeme k závěru, že je vadná pouze součást zboží, vyměníme vám tuto součást.

    Požadovat výměnu zboží nemůžete u zboží, které bylo prodáváno se slevou s uvedením specifikované vady, ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána.

  • Oprava věci
    Pokud je možné zboží opravit,
     náleží vám právo na bezplatné odstranění vady.Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.

  • Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)


Vrácení peněz můžete požadovat
 pouze za předpokladu, že:

  • dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení smlouvy; nebo

  • nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo

  • zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo

  • se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo

  • nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace.

3.3. Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)je,že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy

  • došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;

  • jste použili věc ještě před objevením vady;

  • jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo

  • jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.


4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?

4.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:

  • jste o vadě před převzetím věci věděli;

  • jste vadu sami způsobili; nebo

  • uplynula záruční doba.

4.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním

  • věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo

  • věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).

 


5. Jak postupovat při reklamaci?

5.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.

5.2. Reklamace přijímáme  v našem sídle na adrese Kollárova 5481/1a, Jihlava 586 01.

5.3. Doporučený postup při reklamaci:

  • pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně;

  • zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo jeho vadné součásti, opravu věci, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;

  • reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla nebo provozovny (příp. na adresu osoby určené k opravě), přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;

  • pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.

Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.

5.4.
 Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.

5.5. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do pěti pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.

5.6. Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.

5.7. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

5.8. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 1 2017.

Montážní návody

 

ROZDĚLOVACÍ VSTŘIKOVACÍ ČERPADLA VP30, VP44

 

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých

výrobcem vysokotlakého čerpadla.

 

Analizujte příčinu poškození původního čerpadla. Rozdělovací vstřikovací čerpadla Bosch VP30 a VP44,

musí být demontovány a následně montovány kvalifikovaným personálem s odpovídajícími technickými

znalostmi. Při montáži, musí být dodržené postupy vydané výrobcem vstřikovacího čerpadla včetně všech

bezpečnostních opatření.

Před montáží opraveného nebo nového rozdělovacího vstřikovacího čerpadla Bosch VP30 a VP44

je nutné zjistit a odstranit příčinu poškození.

Vstřikovací čerpadlo je velmi přesný a složitý mechanismus. Pro montáž a demontáž vstřikovacího čerpadla

VP30 a VP44, používejte pouze nástroje předepsané výrobcem.

Ve všech případech je nezbytné použít nové těsnění. Všechny spoje musí být těsné (při nedostatku těsnosti

dochází k úniku paliva nebo zavzdušněni systému.

Po uzavření systému vzduchu (např. z důvodu nedostatku paliva v nádrži), je nutné odstranit (odvzdušnit)

všechny vzduchové kapsy z čerpadla, které můžou při montáži vzniknout.

Při montáži musí být všechna těsnění a bezpečnostní prvky vyměněny za nové a všechny šroubovací spoje

musí být upevněny správným točivým momentem doporučený výrobcem.

Pokud se v palivovém filtru nachází nečistoty, je nutné zkontrolovat čistotu paliva,

zda neobsahuje mikroskopické části kovových pilin. Jestliže je prokázána jejich přítomnost. je nutné vyčistit

palivovou nádrž a důkladně propláchnout celý palivový systém.

 

Odvzdušněni rozdělovacího vstřikovacího čerpadla VP30 a VP44:

 

  • Namontujte čerpadlo k motoru a naplňte ho motorovou naftou pomocí elektrického

       palivového čerpadla nebo ručním čerpadlem.

  • Nádrž vozidla musí obsahovat nejméně 5 litrů paliva. Palivové vedení musí být správně připojeno.

  • Uvolněte škrticí klapku přepadu a připojte propustným šroubem se spojovacím kroužkem.

  • Připojte spojku a čerpadlo pomocí transparentního flexibilního vedení. Čerpadlo musí fungovat.

       Pokud ze vstřikovacího čerpadla dochází k úniku paliva, tak nesmí obsahovat vzduchové bubliny.

 

       Průběh montáže rozdělovacího vstřikovacího čerpadla Bosch VP30 a VP44:

 

  • Nastavte první válec v GMP.

  • Namontujte (v místě určeném výrobcem vozidla) zařízení pro blokování vačkové hřídele.

  • Namontujte (v místě určeném výrobcem vozidla) čep určený k blokování polohy hřídele čerpadla.

  • Namontujte čerpadlo správně v souvislosti k motoru a podle servisních instrukcí výrobce vozidla.

  • Namontujte rozvodový řemen - ověřte a upravte správnost jeho napnutí. 

 

 

VYSOKOTLAKÁ VSTŘIKOVACÍ ČERPADLA CR

 

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých

výrobcem vysokotlakého čerpadla.

 

Činnosti zahrnující ověření příčin poškození, demontáže a opětovné montáže vysokotlakého čerpadla

musí provádět kvalifikovaný personál s příslušnými technickými znalostmi. Podle pokynů výrobce,

používejte předepsané nástroje a dodržujte požadované bezpečnostní pokyny. Před montáží opraveného vysokotlakého čerpadla, zjistěte a odstraňte původní příčinu předchozího poškození.

Před montáži vysokotlakého čerpadla Common Rail, věnujte zvláštní pozornost následujícím lnformacím:

 

  • Instalace jednotlivých součástí systému Common Rail, vyžaduje dodržování specifických norem

       čistoty celého vstřikovacího systému.

  • Oprava vstřikovacího systému by měla zahrnovat důkladné vyčištění vysokotlakého potrubí a hadic.

       Tyto součásti je nezbytné vyčistit za pomocí ultrazvukového čističe, nebo je nahradit novými.

  • Ve všech fázích opravy vstřikovacího systému Common Rail, musí být zachována naprostá čistota.

       Pokud se během montáže objeví nečistoty, odstraňte je odsáním.

  • Veškeré spoje musí být utaženy za pomocí momentového nářadí dle pokynů výrobce vozidla

        nebo vstřikovacího systému.

  • Je nezbytné zkontrolovat čistotu paliva. Pokud palivo obsahuje nečistoty, vyčistěte palivovou

        nádrž, vyměňte palivový filtr a propláchněte celý palivový systém vozidla.

        Pro následnou kontrol u musí být k dispozici vysokotlaké čerpadlo včetně vstřikovačů.

 

  • Během opravy, musí být ozubené kolo správně nastaveno a zajištěno.

  • Palivově potrubí vysokotlakého čerpadla důkladně vyčistěte, nebo vyměňte za nové.

  • Jednorázové uzávěry palivových otvorů, odstraňte bezprostředně před připojením ostatních součástí.

  • Vysokotlakou hadici spojující čerpadlo s vysokotlakou lištou Rail vyměňte za novou.

  • Vyměňte palivový filtr (palivový systém Delphi vyžaduje pouze originální palivový filtr,

        nebo filtr s označením kvality OEM).

  • Nový palivový filtr, musí být naplněn motorovou naftou.

  • Vstřikovací systém musí obsahovat palivo. Palivo naplňte dle pokynů vydaným výrobcem vozidla.

  • Po výměně vysokotlakého čerpadla. odvzdušněte palivový systém.

 

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 

Nestartujte motor, pokud vysokotlaké čerpadlo neobsahuje filtrované palivo.

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých

výrobcem vysokotlakého čerpadla.